ÚPRAVA KONCOVEK VÝFUKŮ NA AKRAPOVIČ STYLE

Aneb jak jít výraznější cestou..

 

V původním provedení difuzoru v šedé fólii vypadalo originální ztvárnění koncovek výfuků od Supersprint v chromu velmi lacině a nevhodně. Proto jsem se onehdy rozhodl pro jejich lakování do leskle černé lakem Foliatec (viz., dřívější článek v této sekci). Po výměně difuzoru za černé provedení ale leskle černé koncovky výfuku hrozně zapadaly a navíc po úpravě jejich rozteče servisem ani neseděly v difuzoru tvarově správně (byly nakřivo, nesymetricky).. Proto přišlo rozhodnutí koupit koncovky výfuků AKRAPOVIČ a ty původní vyměnit. A to hned na 2x - napoprvé jsem koupil 4 samostatné koncovky, než jsem zjistil, že toto provedení není na originální tlumiče s koncovkami od Supersprintu aplikovatelné. Napodruhé jsem tedy koupil celé dvojité rozvětvené koncovky, až jsem zjistil, že ani tyto aplikovatelné nejsou zase pro jiný tvar a průměr vstupní roury. Pro specifický tvar totiž bohužel jiné, než originální Supersprint koncovky, namontovat nelze..
Proto přišel nápad nevzdát to a ony originální Supersprint koncovky výfuku upravit. Na řadu tedy prvně přišel odstraňovač starých nátěrů, který poměrně rychle a účinně dvousložkový černý lak odstranil. Následovalo jemné přebroušení a částečné přeleštění chromu pro jeho dobrý stav a jal jsem se aplikovat karbonové "obaly". Prvně bylo nutné odvrtat nýty na nijak zvlášť oslnivě zpracovaných AKRAPOVIČ koncovkách - pravděpodobně půjde spíše o kopii. Následně jsem karbon musel upravit (ořezat) tak, aby správně dosedl na obě koncovky, které jsou hodně natěsno blízko sebe. Následně jsem musel vymezit uložení těchto "obalů" a navrtat do Supersprint koncovek otvory pro nové nýty. Celou (dost náročnou a teď jen zjednodušeně popsanou) práci zakončilo nýtování a usazení na místo.
Následná montáž šla velmi hladce, protože jsem ještě před samotnou úpravou koncovek upravil rozteč a úhel tlumičů výfuků vůči difuzoru. Rozteč již není jak zmenšit, už tak servis musel navařit prodloužení pro originální úchyty gumových závěsů tlumičů směrem k nárazníku, no stále je možné výfuky natočit (srovnat) například úpravou středové přídržné příčky tlumičů - tu jsem tedy zkrátil, prodloužil vnitřní montážní otvor na šrouby a dotvaroval po vzoru původního provedení. Následně jsem ještě hledal možnosti úpravy natočení pravého tlumiče výfuku úchytem u PZ kola, no při pokusech o uvolnění šroubu se strhl.. Velmi, velmi obtížně (bez zvedáku = kousek nad zemí jen za pomoci pojištěného heveru) jsem tedy musel zbytek strženého šroubu odvrtat a nahradit ho následně novým. To se konečně povedlo a koncovky výfuků sedly podle představ.
Vše zakončilo uřezání držáků zadního nárazníku, které už neměly využití a pouze nehezky viditelně trčely. Po jejich odřezání jsem samozřejmě opatřil ona místa vrstvou laku pro zamezení koroze.

 

  • IMG-2726
  • IMG-2729
  • IMG-2730
  • IMG-2731
  • IMG-2733
  • IMG-2734
  • IMG-2735
  • IMG-2736
  • IMG-2737
  • IMG-2738
  • IMG-2740
  • IMG-2743
  • IMG-2744
  • IMG-2745
  • IMG-2750
  • IMG-2752
IMG-27261 IMG-27292 IMG-27303 IMG-27314 IMG-27335 IMG-27346 IMG-27357 IMG-27368 IMG-27379 IMG-273810 IMG-274011 IMG-274312 IMG-274413 IMG-274514 IMG-275015 IMG-275216
javascript slideshow by WOWSlider.com v9.0
 
 

Další článek