ZIMNÍ KOLA #2 - V-SPOKE 464M STYLE

Pokus-omyl podruhé

 

S přicházející zimou pro absenci jakýchkoli zimních kol jsem se rozhodl disky řešit vlastně již v březnu roku 2020 zakoupením totálně dorasované sady kol ve stylu M3 Style 220 (kterou jsem v černé podobě OEM sady měl již dříve - viz., předchozí články) za pouhé 3 tisíce. Jenže záhy se ukázalo, že jsou kola poškozená natolik, že renovace možná není a se ztrátou 1.000,- Kč za dopravu (pokusy o renovaci byly zdarma) jsem je zase prodal..
Až se v říjnu téhož roku naskytla příležitost koupě kol za usmlouvaných pouhých 7.500,- Kč s osobním odběrem na druhé straně republiky za Plzní, po které jsem skočil. Kola věrně napodobovala OEM 20" disky V-Spoke 464M, ačkoli šlo o repliky, s čímž jsem byl smířen. Ještě před samotnou koupí kol a 9:54min. jízdy jsem se u prodejce ujišťoval, zda jsou kola v pořádku, rovná a nevařená. Deklaroval, že je vše OK a proto jsem se vydal na dlouhou cestu. Když jsem dorazil, přítomen byl jen jeho syn, který mi velmi strategicky ukázal jedno kolo z krabice a já přirozeně neměl velkou potřebu drobnohledem kontrolovat ta další - zkontroloval jsem již pouze čelní plochu kol nahlédnutím do krabic. Vše se zdálo být v pořádku a tak jsem spokojený odjel domů.
Až doma jsem zjistil, že byl prodejce další prolhaná krysa... Konkrétně jeden disk byl svařovaný, neodborně přelakovaný v těch částech svaru a disk byl na pohled křivý... Protože to byla má hloupost a vyčůranost prodejce, nebylo co reklamovat a tak jsem se sklopenýma ušima musel navštívit Pneu Janda Ostrava s kontrolou svaru a srovnáním disku. Svar byl ohodnocen jako kvalitní a křivost disku se dle očekávání potvrdila, proto mi ho za 700,- Kč srovnali.
Následovala "domácí renovace", tedy kompletní chemické čistění kol s odstraněním závaží a následných zbytků oboustranné lepící pásky po něm, mytí a voskování. Onen svařovaný disk jsem následně opatřil vrstvou šedého laku v odstínu kol a všechnu práci jsem završil detaily typu nových středových pokliček se znaky BMW, chromovými čepičkami ventilků, či novými plaketkami "///M". Prokouklo to.

 

  • IMG-3072
  • IMG-3073
  • IMG-3081
  • IMG-3082
  • IMG-3083
  • IMG-3084
  • IMG-3090
  • IMG-3091
  • IMG-3100
  • IMG-3101
  • IMG-3102
  • IMG-3103
  • IMG-3104
  • IMG-3107
  • IMG-3108
IMG-30721 IMG-30732 IMG-30813 IMG-30824 IMG-30835 IMG-30846 IMG-30907 IMG-30918 IMG-31009 IMG-310110 IMG-310211 IMG-310312 IMG-310413 IMG-310714 IMG-310815
bootstrap image slider by WOWSlider.com v9.0
 

 

Po nazutí nových a velmi těžko sehnatelných pneumatik (jediných posledních pár kusů pneumatik v tomto rozměru v Evropě - od značky GRIPMAX) nastal čas řešit ještě příliš velké ET, koncipované dle originálních rozměrů kol řady E92, které ale působí hrozně zapadle (především pak vzadu po rozšíření blatníků). Volba padla na rozšiřovací podložky Pro-Spacer od značky EIBACH, konkrétně neprůchozí 2x 20mm na zadní nápravu a průchozí 2x 15mm na přední nápravu.

 

  • MIG-3164
  • IMG-3165
MIG-31641 IMG-31652
bootstrap image slider by WOWSlider.com v9.0
 

 

No a následovala montáž na auto. Bohužel pro příliš malou šířku disků (8J a 9J) a příliš široké pneumatiky (původně kupovány pro použití na letních kolech 9J a 10J) 245 a 275 byly bočnice zcela rovné a to způsobovalo, spolu se sníženým ET, škrtání o lemy zadních blatníků.. Fotky níže tedy ilustrují původní kombinaci 15 a 20mm, ovšem později jsem ji vyměnil za 12 a 15mm kombinaci, která sloužila lépe.

 

  • IMG_3166
  • IMG_3167
  • IMG_3168
IMG_31661 IMG_31672 IMG_31683
bootstrap image slider by WOWSlider.com v9.0

 

Další článek