ZIMNÍ KOLA #3 - STYLE 230

Pokus-omyl potřetí

 

Nedám si pokoj a nedám.. Původní kola nesplnila očekávání a na autě působila až příliš usedle a elegantně. Pomyslným "hřebíčkem do rakve" pak bylo neustálé upouštění jednoho kola o 1,5 baru denně - dle očekávání šlo o ono svařované kolo, které bylo špatně přebroušené a v jeho horní části vybroušený "důlek" nedokázal udržet vzduch. Jiště, tuto závadu by šlo vyřešit podlepením, no protože se mi vždy líbila OEM BBS kola Style 230 a podařilo se mi najít sadu za usmlouvaných 15.000,- Kč, rozhodl jsem se pro změnu. Tato kola tentokrát přišla opravdu zcela v pořádku - přesněji jedno bylo evidentně dříve lakované a v zadní části kol nesl lak četná poškození odstraňováním závaží pneuservisy, no nic, co by se nedalo čekat. Opět jsem si tedy dal "šichtu" a kola kompletně chemicky vyčistil, odstranil závaží i lepící pásky po něm, nalakoval poškozený lak v jejich zadní části a nakonec kola umyl a navoskoval.
Samotnou kapitolou na pokračování byly ventilky kol, které přišly v dosti dorasovaném stavu a jak se ukázalo, jiné, než tyto originální od BMW (36136775937), na kola nesedí.. Originální sada ventilků byla sehnatelná pouze v zahraničí za cca 5 tisíc Kč bez poštovného, neoriginální provedení neexistovalo. Proto jsem se rozhodl objednat neoriginální ventilky za "pár stovek" s podobnými rozměry a tvary, které jsem následně rozebral a použil na díly - nová shodná těsnění nahradila původní ztrouchnivělá, použil jsem chybějící vnitřky ventilků, apod. Samotné ventilky jsem následně oloupal, opálil, přebrousil a nalakoval novým lakem s jeho následným vypálením pro větší odolnost, no jeden ze 4 ventilků se zachránit již nepodařilo - poškození bylo příliš velké.. Nový ventilek z eBaye za pouhých 400,- Kč problém vyřešil a po 14 dnech jeho cesty za mnou mohly jít ventilky na kola.

 

  • 20201229_115648
  • 20201229_115701
  • 20201229_191818
  • 20201229_192436
  • 20201229_192545
  • 20210105_192759
  • 20210105_194016
  • 20210105_193904
  • 20210105_193932
20201229_1156481 20201229_1157012 20201229_1918183 20201229_1924364 20201229_1925455 20210105_1927596 20210105_1940167 20210105_1939048 20210105_1939329
bootstrap image slider by WOWSlider.com v9.0
 

 

Následně jsem nechal nazout pneumatiky a předposlední den roku bylo hotovo. Z designu jsem tedy upřímně odvázaný nebyl, no měl jsem radost z kol ve 100% stavu. Samotnou montáž opět doplnila instalace podložek EIBACH Pro-Spacer, tentokrát ale v opačném pořadí - prvně v konfiguraci 12 a 15mm (viz., fotodokumentace níže), později však se zkouškou oněch již dříve použitých neprůchozích 2x 20mm na zadní nápravu a průchozích 2x 15mm na přední nápravu. Ani to se ale neosvědčilo a tak později ty 20mm podložky vzadu nahradily nové duralové průchozí 18mm podložky ("noname", EIBACH 18mm bohužel nedělá ).

 

  • 20201230_154520
  • 20201230_161315
  • 20201230_120338
20201230_1545201 20201230_1613152 20201230_1203383
bootstrap image slider by WOWSlider.com v9.0
 

 

Bohužel radost netrvala dlouho - kontrétně den a půl.. Při noční projížďce na Silvestra při cestě domů za levotočivou zatáčkou před mostkem na mě čekal "kráter" v silnici, který ve tmě absolutně nebyl vidět. Auto nadskočilo, schránky v interiéru se otevřely a až do doby otevření přestaly lícovat dveře spolujezdce... Celou cestu domů nás následně provázelo četné dunění, třepání a "bubnování", které zcela neomylně ukazovalo na křivá kola. To se bohužel později potvrdilo jejich totální "zkázou", kdy jedno křivé (lehce) již asi bylo už v době koupi, no především obě pravá kola byla křivá snad ve všech směrech - a hodně. Vlastně že vydržela rovnání bez prasknutí byl malý zázrak, no i tak mě jen samotné rovnání kol stálo 2.100,- Kč - více jak "dva tisíce" za osoustružení zadního límce kol (dost nahrubo - něco takového jsem ještě neviděl) a nutnost použít až 75g závaží na kolo... To vše provázelo mnoho komplikací a dalších zničených dílů (více viz., článek z 01/2021 v sekci "Motor, podvozek a palivový systém"). Nejen pro "nijaký" designový dojem, ale především pak pro nevratná poškození jsem kola na jaře později opět prodal (samozřejmě s poctivým uvedením věcí na pravou míru) se ztrátou několika tisíc Korun.. Ach jo..

 

Další článek