VÝMĚNA DEKORU STŘEDOVÉHO TUNELU ZA MODEL M3 A ÚPRAVA VÝDECHŮ VENTILACE

Vlivem dříve uvedených změn padlo rozhodnutí oživit interiér novým dekorem středového tunelu. Řada padla ale taky na snad už konečnou úpravu vzhledu výdechů ventilace.

 

 

S ohledem na "nemožnost" (nebo neschopnost mou, lakoven a svařovny..?) úpravy originálního rámečku voliče převodovky do leskle černé podoby bez výřezu indikace P-R-N-D-DS jsem musel hledat alternativní řešení jak se tohoto zbavit a zároveň jak co možná nejlépe zmenšit plochu manžety a to vše s maximální snahou o čistotu provedení. Volba byla tedy, s trochou risku, jasná - dekor středového tunelu z modelu M3.
A tak jsem dekor sehnal, kde jinde, než na eBay, kdy tentokrát ke mě putoval z Ameriky. Následně bylo nutné za pomoci nahřívání horkovzdušnou pistolí odstranit dekor v imitaci černé kůže až do plastu a plast připravit na lakování (odstranění lepidel, broušení..).
Následovala cesta do lakovny pro lakování do černého lesku a pozdější zpětné osazení díly - schránkou vč., dvířek (převzato z původního dekoru), tlačítky a rámečkem iDrive, který jsem nechal lakovat taky (jiný než v případě starého dekoru).
Jenže právě osazení rámečku iDrive znamenalo další práci na týden, když, kdoví proč, bodově zdeformoval plast po jeho obvodu a způsobil tak naprosto neestetické a nesmyslné odrazy světla (zjevná nevýhoda úpravy původně matného dílu s vrstvou imitace kůže do černého lesku - zde totiž automobilka na nedokonalosti hledět nemusela, zatímco já ano). A tak následovalo broušení a leštění asi na 1000 fází, než jsem nechtěné odrazy světla potlačil a rámeček připevnil na místo. Bohužel leštěná místa nikdy nedosáhnou kvality nového laku a tak později padlo rozhodnutí nechat celý dekor nalakovat ještě jednou, což problém zcela a hezky čistě vyřešilo jednou pro vždy.

Tlačítka pak byla další samostatnou kapitolou. Horní tlačítko DCT, které bylo tou dobou nesehnatelné, bylo nutné vyrobit z přebytečných kusů plastů, zbylých z podkladů mé sbírky modelů 1:18. Následovalo jeho tmelení, lakování do černého lesku a následně do matného chromu s osazením chromové hliníkové plaketky ///M. Řešení se mi nakonec zalíbilo natolik, že navzdory pozdějšímu kupování nového středového tunelu z "anglána" (kvůli tlačítkám - viz., níže) jsem se rozhodl plaketku nechat namísto osazování neestetického a nefunkčního tlačítka nastavení módu převodovky.
Boční panel s tlačítky je pak další kapitolou. Protože kromě M3 modelů nemají žádnou funkci, původně jsem si říkal, že vyhodit 5 a půl tisíce za nové považuji za nesmyslné. Sehnal jsem proto, kde jinde než na eBayi, panel tlačítek za pár set korun, no chyběla samotná tlačítka (zbyl jen rámeček a funkční části). Cílem bylo doplnit je, nebo vyrobit plaketku. Vyrobit tlačítka se nakonec ukázalo jako "nemožné" a proto jsem se uchýlil k výrobě plaketky. Jenže kreativita došla a její smysluplné využití jsem nenašel. Výroba nějak ztvárněného grafického kusu bohužel očekávání po osazení nenaplnila a tak jsem byl nakonec i tak nucen panel s tlačítky sehnat a koupit. A protože se nakonec ukázal celý středový tunel (včetně oněch tlačítek) z anglického modelu jako nejlevnější možnost, opět jsem koupil další díl z eBaye.. Bohužel šlo ale o tlačítka z LCI modelu (bez horního zalomení), což vyžadovalo nemalé úpravy tak, aby tvarově odpovídala modelu pre-LCI. Následně jsem tlačítka rozebral, upravil do černého lesku, stejně jako samotný rámeček (ten jsem původně lakoval také do chromu, no nakonec jsem od tohoto ztvárnění upustil zpět do decentnějšího černého lesku) a připevnil zpět na místo bez další funkce. Rozhodl jsem se tak změnit také samotnou estetiku a to namísto použití původních znaků "POWER" a "DSC OFF" na podobu zakázkově vyrobených samolepek s bílou symbolikou výfuků (imitace aktivní klapky) a červených symbolů M1 a M2.

Spolu s touto změnou přišlo nakonec také rozhodnutí zachovat černou kůži na manžetě převodovky (kožená část nové hlavice voliče převodovky, která přišla později, zůstala rovněž černá), kterou jsem objednal jako Italskou druhovýrobu, spolu s rámečkem, od prodejce z eBay. Nakonec se ale výřez kůže ukázal jako nedostatečný a volič tak neměl volný pohyb. Proto následovalo zakázkové přečalounění manžety do kombinace černé kůže se šedým prošitím a její následné nesnadné úpravy (roztahování speciálním prostředkem, lepení bočnic a tvarování, vyživování kůže..). Toto rozhodnutí pak prospělo sjednocení vzhledu s dekorem středového tunelu. Celek nakonec doplnila již výše avizovaná nová hlavice voliče převodovky, protože předchozí prací (zkrácení tyče, aj.) bohužel ta dosavadní přišla k újmám a nevypadala tak patřičně.

 

  • dd_15
  • dd_16
  • dd_17
  • dd_18
  • dd_19
  • dd_20
  • dd_22
  • dd_23
  • jquery slideshow
  • dd_25
dd_151 dd_162 dd_173 dd_184 dd_195 dd_206 dd_227 dd_238 dd_249 dd_2510
html slideshow by WOWSlider.com v9.0
 

 

V mezidobí jsem si opět hrál s výdechy ventilace vpředu i vzadu. Osazené a ne zrovna dobře sedící hliníkové vložky působily lacině a tak padlo rozhodnutí sundat je a nalakovat veškeré funkční plochy, včetně středové funkční části prostředních výdechů, do černého lesku. Tím se vzhled pěkně spojil, zmodernil, zdůraznil horizontální členění palubní desky a vhodně doplnil lakovaná kolečka v matném chromu. Spolu s touto změnou jsem rovněž přepracoval označení středového ovladače topení (modrá/červená) z původních trošku zastarale působících čtverečků do označení přímo na samotné kolečko formou lakovaných linek.
Pro podtržení čistoty provedení interiéru jsem taky vyměnil dříve použité matně chromové "misky" vnitřních klik dveří za designově čistější a jednodušší provedení v podobě tenkého hliníkového orámování.

 

  • slider jquery
  • ddd_37
dd_211 ddd_372
html slideshow by WOWSlider.com v9.0
 

O značce

Značka "DD" vznikla roku 2016 spojením slov "Denis" a "Design", čteno "Denis's Design". Tento spontánní nápad vznikl jako reakce na potřebu "orazítkování" vlastních designových realizací.

Copyright © All rights reserved | This template is made with by Colorlib