OPRAVA ELEKTRONIKY - MOST OPTICKÉ KABELY A AUDIO KONEKTOR

Nefunkční AUX zdířka, nefunkční BT, později totálně nefunkční auto. To si na mě připravilo auto v duchu dubnového počasí.

 

 

Začalo to celkem nevinně - praskáním v reproduktorech, především pak po zahřátí interiéru. A tak nebyla jiná možnost než vytahovat modul jednotky navigace /rádia a hledat problém. Ten se bohužel "od pohledu" najít nepodařilo, zato jsem si již poprvé všiml poblikávajícího světýlka optické kabeláže. No a právě tento problém během pár dalších dní vygradoval  v nefunkční AUX vstup, nefunkční bluetooth, posléze nefunkční zvuk jako takový.
A tak jsem využil výjimečně pěkných dubnových dní na mnohadenní práci. V prvé řadě bylo nutné zjistit příčinu, kterou se ukázala být poškozená (léta ztvrdlá a zalomená) optická kabeláž (MOST). Veškerou kabeláž jsem vytahal z auta, změřil potřebné délky a objednal novou za v přepočtu pouhých 1.200,- Kč. Jakmile kabeláž dorazila, mohl jsem se pustit do výměny. Ta samozřejmě znamenala rozebrání půlky interiéru taháním kabeláže z palubní desky až k zadním sedadlům, no vše se povedlo a konečně vše opět začalo fungovat tak, jak má. To jsem bohužel ale ještě netušil, že tím problémy teprve začaly...
Druhotně jsem totiž využil času a příležitosti v podobě už tak rozebraného interiéru a jal jsem se podívat na onu kabeláž za jednotkou navigace /rádiem tak, abych se zbavil onoho otravného lupání v reproduktorech. A bohužel právě toto "rýpnutí" do kabeláže předznamenalo další práci na týdny.. Jednoho krásného rána totiž auto už nenastartovalo. Později zase ano, ovšem bez funkčních budíků. Celé auto zmatené, neschopné jízdy. Protože kabeláž byla tou dobou již složená a já si tak nedal hned 2 a 2 dohromady, hledání příčiny bylo dlouhé a nesnadné. Až jsem nakonec zjistil, že onen problém způsobila nejen samotná kabeláž, ale také samotná AUX zdířka (která byla poškozena možná právě vlivem poškozené kabeláže) - o mnoha prasklých pojistkách (vlivem zkratu) nemluvě.
Musel jsem tedy sehnat zánovní funkční zdířku (jen ta samotná stála přes 1.000,- Kč z eBaye), novou svorkovnici za jednotku navigace /rádio a nové PINy. Kompletně jsem vše rozebral, "odPINoval", pozohýbané a jinak poškozené dráty zkrátil, nasadil nové PINy, zapájel, natáhl pojišťovací smršťovací bužírky a vše zasadil do nové svorkovnice. Následovala výměna oné AUX zdířky v loketní opěrce a interiér jsem mohl znovu složit - včetně pěnové krytky jednotky airbagu pod loketní opěrkou vpředu, jejíž jistící ztrouchnivělá gumička se rozpadla - a protože přesně odpovídala běžně dostupným velkým červeným gumičkám, které ale nebyly k sehnání jinak než po 100 kusech, byl jsem nucen pro jednu z nich (aby to bylo správně tak, jak to být má) koupit celé balení. Vyměnil jsem také původní už rozpadlý tlumící koberec, přelepený přes zakončení kabeláže s konektory pod loketní opěrkou vzadu, za nový samolepící koberec. Vše završila diagnostika s mazáním všech dočasných chybových kódů.
A hle, elektronika opět funkční, všechny funkce taky.. A bez lupání v reproduktorech.

 

  • om1
  • om2
  • om3
  • om4
  • om5
  • om6
  • om9
  • om10
  • om11
  • om12
  • om8
  • om7
om11 om22 om33 om44 om55 om66 om97 om108 om119 om1210 om811 om712
jquery slider by WOWSlider.com v9.0
 

Další článek

 

O značce

Značka "DD" vznikla roku 2016 spojením slov "Denis" a "Design", čteno "Denis's Design". Tento spontánní nápad vznikl jako reakce na potřebu "orazítkování" vlastních designových realizací.

Copyright © All rights reserved | This template is made with by Colorlib