#1 ÚPRAVA DEKORU INTERIÉRU - ČERNÝ LESK/ ŠEDÝ MAT

Chybama se člověk učí. Aneb i tak se dá specifikovat první pokus o oživení velmi těžko kombinovatelné barvy interiéru kombinací šedého matu a černého lesku. Ne vše bylo špatně, ale..

 

Dle VIN kódu auto vyjelo z výrobní linky s dekorem škrábaného hliníku. Bohužel, někdo měl v historii výborný nápad vyměnit hezký a čistý dekor za dekor lesklého kořenového dřeva v odstínu dětského průjmu.. A tak jsem hned při prvním spatření auta na fotografiích na internetu věděl, že pokud si ho někdy koupím, tuto hrůznost musím bezpodmínečně odstranit.
Interiér má velmi specifický odstín. Na jednu stranu jsem rád, že nemám interiér ve fádním béžovém odstínu a kontrast jsem hledal, tedy černý interiér bych nikdy nechtěl, no na druhou stranu existovaly i světlejší a tím možná i líbivější odstíny šedé, které bych si, být prvním majitelem, v té době asi vybral raději. No interiér má odstín jaký má a ačkoli ne každému může být po chuti, podle mého názoru vhodně doplňuje sportovně - elegantní akcent auta jak se patří.
Jako zásadní nedostatek ale vnímám snahu automobilky ušetřit unifikovanými díly v matném černém provedení, se kterými se tento odstín šedé opravdu, ale opravdu nemá rád...

 

  • jquery slider
  • dd_2
dd_11 dd_22
jquery image slider by WOWSlider.com v9.0
   

 

Přiznám se, že ačkoli mi zkombinování designu aut, interiérů, čehokoli..., nedělá běžně problém, v případě tohoto interiéru chtělo ladění mnoho práce a metod pokus-omyl, jak je vidět ve článcích dál. Ve fázi prvotního uvažování úprav ale zvítězil dojem, že nejlepší kombinací bude leskle černý lakovaný dekor s matně šedými doplňky. A tak jsem nechal dekor nalakovat do černého lesku a mezi tím jsem doma upravoval výdechy ventilace a další prvky.
A tak jsem interiér postupně začal očesávat...

 

  • ddc_3
  • ddc_6
  • ddc_7
  • javascript photo gallery
  • dd_4
ddc_31 ddc_62 ddc_73 dd_34 dd_45
javascript carousel by WOWSlider.com v9.0

 

Doma jsem odstranil gumovou vrstvu z dekoru středového panelu a vše nalakoval do zdárně nejbližší typizované šedé, jakou mi místní prodejce umožnil najít..
Dále jsem lakoval také samotný krycí plast airbagu, stejně jako všechny plasty kolem sloupku řízení pro pozdější sladění se zakázkově obšitým volantem kůží v barvě interiéru, včetně zakázkově vyrobené kožené manžety na sloupku řízení, která byla původně rovněž v černé barvě.
Ne vždy se dařilo, no postupnou piplavou prací především pro zachování existujících znaků vznikly díly, tvářící se jako jednoduchý šedý plast.
Spolu s těmito změnami jsem nalakoval i samotný panel ovládání klimatizace a navigace do černého lesku.

 

  • jquery carousel slider
  • ddc_2
ddc_11 ddc_22
javascript carousel by WOWSlider.com v9.0

 

Jenže jak se hned záhy v interiéru ukázalo, odstín byl opravdu špatný...

 

  • ddc_4
ddc_41
bootstrap carousel by WOWSlider.com v9.0

 

Mezi tím byl alespoň čas na instalaci nových prvků - nově obšitého volantu, manžety a hlavice voliče převodovky, později i nově obšité ruční brzdy, aj. Protože chromové tlačítko odjištění ruční brzdy v případě BMW řady E9X bohužel neexistuje a s tím laciným plastovým jsem se nechtěl smířit, potáhl jsem ho alespoň velmi věrohodně vypadající chromovou fólií.
 

  • ddc_5
  • ddc_8
  • jquery image slider
  • ddc_10
ddc_51 ddc_82 ddc_93 ddc_104
javascript carousel by WOWSlider.com v9.0

 

U výdechů ventilace jsem problém nuceně nevnímal a to pro izolaci od ostatních šedých částí interiéru s kontrastními černými otvory, nutně jsem ale musel začít řešit onen dekor středového panelu tak, aby odstín odpovídal. A tak následoval maraton po prodejcích barev a laků s nekonečnými výdaji na pokusy všude, kde mi slíbili příbuznost odstínů.. Vygradovalo to až v e-mailovou domluvu s firmou z jiné části ČR, zabývající se mícháním odstínů barev na základě analýzy spektroskopem, které jsem po dohodě poslal originální lakovaný plast k analýze a namíchání zkušebních vzorků. Bohužel jsem ale vyhodil jen peníze za poštovné, balíček s hloupými výmluvami nikdy převzat nebyl..
Naštěstí se objevila ekvivalentní firma z Prahy, která se k situaci již postavila čelem a navzdory 2 měsíčnímu trvání dokázali vyprodukovat 3 velmi podobné vzorky odstínů šedé pro srovnání s odstínem interiéru pro konečné namíchání nových sprejů. Bylo mi totiž vysvětleno, že spektroskop použít na plastové části nelze a míchání barev tedy probíhalo čistě metodou pokus-omyl. Po všech dohodách a zkouškách mi byly namíchány 3 nové spreje, kdy odstín jejich obsahu již konečně naplnil očekávání a do interiéru vhodně zapadl jako originál. Bohužel jen matnost samotného laku je velmi diskutabilní a tak je vždy nutné každý lakovaný povrch finišovat matným bezbarvým lakem s náznakem lehké struktury.

V mezidobí jsem přehodnotil jednoduché barevné kombinace černý lesk/ šedý mat a začal jsem je doplňovat matně chromovými prvky. Jedněmi z nich, ač nakonec pouze dočasně, zkušebně osazenými, byly i rámečky výdechů ventilace, které jsem předtím poměrně náročně upravoval z celistvého tvaru do pouhého jednoduchého orámování..

Dále pak následovaly také matně chromové kryty tlačítek ovládacího panelu klimatizace, podobné chromové kryty tlačítek ovladačů oken a zrcátek, leskle černý dekor středového panelu s nalakovanými zkosenými hranami do stříbrné barvy pro imitaci hliníkového orámování funkčních prvků, či lakované tlačítko výstražných světel do stříbrné - později detailněji zpracované a přelakované matným chromovým lakem.
 

  • ddc_11
  • ddc_12
  • ddc_13
  • ddc_14
  • javascript slideshow
  • ddc_16
ddc_111 ddc_122 ddc_133 ddc_144 ddc_155 ddc_166
html5 slider by WOWSlider.com v9.0

 

S výsledkem jsem pořád nebyl zrovna spokojen, v mezidobí jsem si tak aspoň hrál s detaily jako je kovová chrom krytka zámků dveří v decentním ///M designu, či hezkými nerezovými kolíky dveří, které nahradily původní laciné plastové a jejich orámování jsem nalakoval do šedého matu namísto původního černého plastu.

 

  • dd_5
  • javascript slideshow
  • dd_7
dd_51 dd_62 dd_73
html5 slider by WOWSlider.com v9.0

 

Bohužel rozčarování z tehdejšího řešení interiéru podpořily také všechny problémy s kvalitou laku (toho původního, prvního), který měl tendence se opakovaně, kdoví proč, v teple "rozbublat". To eskalovalo v nutnost koupi hned několika různých sad výdechů, které jsem postupně znovu a znovu upravoval do šedého designu, kdy ke stejným problémům docházelo znovu a znovu jako přes kopírák i v případě použití laku nového.

 
  • ddc_17
  • ddc_18
  • ddc_19
  • slideshow html code
  • ddc_21
ddc_171 ddc_182 ddc_193 ddc_204 ddc_215
html5 slider by WOWSlider.com v9.0

 

Ačkoli jsem opravoval a opravoval, celkový dojem (necelistvý design, ani sportovní, ani elegantní, samé problémy..) postupně vyvrcholil v nutnou revoluci a změnu hlavního designového jazyka, která je popsána v projektech dále. Ne vše ale bylo špatně a tak jsem řadu průběžně šedě lakovaných prvků (vše kolem volantu, rámečky kolíků zámků dveří, madlo otevírání kapoty, aj.) zachoval, stejně jako leskle černě lakovaný dekor středového tunelu, leskle černý dekor středového panelu se všemi doplňky, různé chromové prvky a další.  
 

O značce

Značka "DD" vznikla roku 2016 spojením slov "Denis" a "Design", čteno "Denis's Design". Tento spontánní nápad vznikl jako reakce na potřebu "orazítkování" vlastních designových realizací.

Copyright © All rights reserved | This template is made with by Colorlib