CHIPTUNING #2 + ÚPRAVA ŘJ PŘEVODOVKY

Lepší cesta.

 

Petra z jeho firmy Motorpower respektuji jako člověka, který ví co dělá. Na druhou stranu je obecně známo, že BMW má vlastní širokou komunitu "chiptunerů", kteří se dělí převážně na 2 skupiny - na uživatele přídavných jednotek JB4 a na uživatele aplikace MHD pro přímou úpravu řídící jednotky motoru. Já zvolil druhou možnost a to především pro lepší možnosti individualizace. Přehrál jsem tedy jednotku nastavením MHD Stage2 s parametry 380HP a 560Nm, optimalizovaným na upravené downpipes (catless). Jako volitelné položky jsem nastavil jednotku na benzín o maximálních 98 oktanech (tankuji výhradně 100-ku), "burble" střílení do výfuku - nastaveno od 2.600ot/s na dobu 1,5s (původně nastaveno na druhou nejnižší hodnotu Soft, následně upraveno na Medium) a zvolil jsem podporu úpravy ŘJ převodovky od xHP (viz., níže) pro vzájemný soulad chování.

Spolu s MHD jsem zároveň rovněž přehrál i software převodovky zakoupenou aplikací xHP Flashtool s nastavením na Stage3.
Tato úprava přinesla mnoho nových funkcí:

 

  • Funkci Launch Control (dříve v OEM nastavení neexistovala)

  • Funkci vytočení motoru bez automatického přeřazení v manuálním režimu (v OEM nastavení jednotka nenechá motor vytočit a automaticky přeřazuje i v M/T režimu)

  • Optimalizovaný kikdown ("zamknutí" rychlostního stupně při určitých rychlostech pro ušetření času podřazení/přeřazení tehdy, když k dostatečnému výkonu stačí využít kroutící moment motoru)

  • Zobrazení zařazeného rychlostního stupně na displeji přístrojového štítu i v režimu A/T (dříve "anonymní")

  • Za určitých specifických podmínek nastavení šetření životnosti převodovky a zvládnutí kroutícího momentu rozjezdem na 2. rychlostní stupeň

  • Automatické meziplyny před podřazením ve sportovním módu

  • +50% rychlost přeřazení v D módu

  • +25% rychlost přeřazení v S módu (řadí rychle jako dvojspojková převodovka)

 

Celkově má auto potenciál na lepší výkony, ale až spolu s dalšími úpravami. Pro možnost přejít na MHD Stage2+ (420HP, 650Nm) je už nutné upgradovat intercooler za prostupnější, větší.. Nicméně i s těmito nižšími hodnotami vnímám výkon +/- nastejno v porovnání s původní úpravou od Motorpower, ovšem s neporovnatelně lepším projevem a celkovým sladěním. Navíc klesla spotřeba v průměru o litr až 2 na 100km. Jednoznačně úpravu mohu jen doporučit!

  • IMG-2397
IMG-23971
slideshow html code by WOWSlider.com v9.0

 

Další článek

 

O značce

Značka "DD" vznikla roku 2016 spojením slov "Denis" a "Design", čteno "Denis's Design". Tento spontánní nápad vznikl jako reakce na potřebu "orazítkování" vlastních designových realizací.

Copyright © All rights reserved | This template is made with by Colorlib