SERVIS #6

Repase alternátoru, výměna oleje s proplachem + olejový filtr, identifikace hluku z motoru

 

Již od března jsem se potýkal s neustávajícím hlukem z motoru, který gradoval při větším zahřátí - zvláště pak v teplých letních dnech. Zvuk zněl jako jakási rachtačka a zmizel hned po byť jen minimálním zvýšení otáček. Ještě před delší srpnovou cestou na dovolenou jsem nechal problém posoudit místním menším servisem s dotazem, zda nejde o něco fatálního třeba typu "rod bearing", které se u těchto motorů sporadicky objevuje a motor je v podstatě totálkou.. Servis po překontrolování sdělil, že s největší pravděpodobností půjde o alternátor a dle stetoskopu to tak vážně znělo. Po dovolené, hned, jakmile jsem se k tomu dostal, jsem tedy nechal problém vyřešit. Alternátor šel na výměnu a vážně se ukázalo, že měl vadné ložisko, zatuhlé tak, že rukou s ním člověk nepohnul. Po výdaji ve výši necelých 5.000,- Kč jsem spokojeně odjel domů. Až do chvíle, než jsem zjistil, že hluk z motoru se tímto vůbec nevyřešil..
Přijel jsem proto do servisu znovu pro identifikaci problému a abych měl jistotu, že nejde o nic fatálního, nechal jsem zkontrolovat stav oleje. A ten bohužel odhalil malé špony. Vyděšený potencionálním problémem s fatálními následky jsem problém konzultoval s profesionály na BMW, kteří mě hned následně uklidnili s tím, že má-li auto 100% výkon bez škubání, či hluku v otáčkách, žádný problém v něm není, protože být to "rod bearing", špony by se objevily v posledním tažení a motor by jednoznačně nedělal to, co dělat má. Jako příčinu jsme nakonec identifikovali průplach motoru po velké generálce s výměnou vaček, kdy se v mezičase mezi výměnou oleje uvolnily zbylé špony a nečistoty, schované kdesi "v růžku". Nechal jsem proto olej kompletně vypustit, vyměnit filtr za nový, napustit, nechat motor propláchnout a opět znovu vypustit a napustit nový, včetně nového olejového filtru MANN.
Samotný problém s hlukem v motoru pak servis identifikoval jako špatný napínák řetězu, který se nedostatečně tlakuje olejem a volnější řetěz tak rachotí - jenže výměnu servis kapacitně, ani odborně již nezvládl a tak jsem alespoň s identifikací problému a vyměněným olejem auto již podruhé odvezl domů. Za tuto druhou návštěvu jsem nechal dalších cca 3.500,- Kč a celková suma za tento servis tak vyšplhala na zhruba
8.500,- Kč.

 

Další článek

 

O značce

Značka "DD" vznikla roku 2016 spojením slov "Denis" a "Design", čteno "Denis's Design". Tento spontánní nápad vznikl jako reakce na potřebu "orazítkování" vlastních designových realizací.

Copyright © All rights reserved | This template is made with by Colorlib