SERVIS #7

Výměna podvozku, geometrie, výměna ložisek náprav vpravo, výměna ventilků kol, vyvážení kol, výměna brzdových hadiček, výměna spon výfuků, doplnění chybějícího šroubu krytu podvozku

 

Hlavní úlohou tohoto servisu bylo především nainstalovat dodaný podvozek AP (viz., předchozí článek) a vyřešit problémy, přetrvávající po setkání se s "kráterem v cestě" (opět viz., předchozí článek). Instalace podvozku byla zakončena samozřejmou geometrií s novým maximálním nastavením odklonu (především zadních) kol  do "A", ovšem s nutností vyměnit jedno zadní rameno, které bylo údajně zcela zatuhlé a neseřiditelné (nikdo si nikdy nestěžoval, ramena podvozku byla měněná již dříve, ale pokud to bylo prý potřeba..). Přetrvávající problémy s podvozkem po vymetení díry (volant trošku nakřivo, třepání auta) jsem řešil již počátkem ledna v Pneu Janda Ostrava, kde mi kola srovnali, ovšem nevyvážili správně ani napotřetí a další problémy opět nedokázali uspokojivě vyřešit. Proto jsem nechal kola znovu (tentokrát již úspěšně) vyvážit v místním servisu a při té přiležitosti jsem dodatečně dodal a nechal vyměnit nové (přesněji 3 mnou zrenovované a 1 nový) originální ventilky kol, které jsou pro Style 230 nezbytné. Potíže s třepáním se vyvážením, spolu s novým podvozkem, vyřešily, volant srovnala geometrie. Následně bylo nutné vyměnit také obě pravá ložiska kol (P+Z), která byla po vymetení díry značně hlučná, což se potvrdilo jejich "kousnutím" s obtížnou výměnou.
V lednu jsem rovněž našel zánovní, takřka nejetou sadu brzdových teflonovo-pancéřových hadiček za 2.300,- Kč v nedalekém městě, které jsem pro potíže s brzdami a preventivně také pro typické (u mě se dosud neprojevující) problémy s propadajícími se stěnami OEM hadiček u řad E9x nechal rovnou taky vyměnit. Servis zakončila výměna totálně prohnilých a zuhelnatělých spon vyústění předních částí koncových tlumičů výfuků a doplnění jednoho chybějícího šroubu krytu podvozku pod downpipes, který mi celý chlapci v srpnu zapomněli vrátit a když se později kryt našel, jeden šroub kdesi ztratili a já musel složitě shánět drahou sadu nových 10 šroubů - ostatně stejně jako jsem kupoval i celý zánovní kryt (nakonec tedy nebyl potřeba = nepoužito), když jsem v listopadu zjistil, že mi tam chybí a netušil jsem, že ho zašantročili zrovna chapci z místního servisu..
Suma sumárum, servis bez mnou dovezených dílů =
15.000,- Kč (bez faktury), spolu s mými díly pak 33.820,- Kč celkem.

  • tpbh
tpbh1
jquery image slider by WOWSlider.com v9.0

 

Další článek