VÝMĚNA NÍZKOTLAKÉ PALIVOVÉ PUMPY ZA FUEL-IT! STAGE 2

Nutná výměna nejen v rámci úprav, ale také pro vadnou starou originální pumpu.

 

Jak jsem zmiňoval již ve článku, věnujícímu se chiptuningu, "brzda" při měření výkonu vykázala značný pokles výkonu v otáčkách, který jsme později identifikovali jako vadnou palivovou pumpu, i když žádné chyby v diagnostice nevykazovala. A tak padlo rozhodnutí na alternativu v podobě sportovní nízkotlaké palivové pumpy Fuel-It! v provedení Stage 2, která zvýší průtok o 150%, zajistí výměnu již léty zanešeného palivového filtru a umožní i přechod na E85. Výměna (všimněte si původně zcela zaneseného krycího plastového víka s malou "tarantulí" navrchu) vyžadovala spoustu pokusů, nervů a času a to vlivem údajně "Plug&Play" provedení v podobě neoriginálního hliníkového, černě eloxovaného držáku, který je tak na míle vzdálený původnímu řešení (válec). Ukázalo se totiž, že ona sendvičová konstrukce v původním provedení vlivem plastového přídržného lanka držela spodní protikus nad dnem nádrže, no ta nová na tento problém nemyslela. A tak se stalo, že spodní protikus padal na samotné dno nádrže a "dusil" se tak filtrem, který nemohl nasát dostatečné množství paliva. Až mé "perpetum mobile" v podobě alternativního lanka, vyrobeného z modrého žilnatého drátu o pokusy nakonec optimalizované délce, problém vyřešilo. Nakonec bylo bohužel nezbytné vyřešit i samotný plovák, jehož uchycení opět nebylo domyšlené a auto tak "zdechlo" s údajným dojezdem 41km. A tak opět následovaly metody "pokus-omyl" pro umístění a kalibraci plováku tak, aby uvedený dojezd "0" palubního počítače opravdu odpovídal skutečnému nulovému stavu nádrže. To se nakonec taky povedlo a po kompletním vyčištění všech nečistot v nádrži jsem si mohl začít naplno užívat potenciálu nové pumpy, která opravdu výrazně pomohla a zjevné výkonové ztráty zcela vyřešila. Bohužel, osud tomu asi chtěl, později opět přišly potíže v podobě dušení motoru po naplnění nádrže, cukání, smrad benzínu a v teplých dnech i zjevně špatné odvětrání nádrže, projevující se kloktáním benzínu v nádrži a zjevným "nacucnutím", či naopak vypuštěním vzduchu z nádrže po otevření víčka. Po dlouhém, předlouhém hledání a laborování jsem nakonec našel příčinu v podobě rozpadlého mechanismu podávací pumpy (ze které jsem alespoň mohl rovnou ze síta odstranit další nečistoty a vyměnit těsnění hadiček) a v podobě vadné přídržné plastové spony odvzdušňovací hadičky, která tak buď netěsnila, nebo později zcela spadla do nádrže s benzínem. Bohužel bylo nutné, pro naprosto nulovou sehnatelnost náhradních dílů, sehnat zcela novou palivovou pumpu z druhé ruky, jejíž díly posloužily na opravu té v autě. No, naštěstí oprava pomohla a dodnes pumpa funguje naprosto spolehlivě bez jediného zádrhelu.

 

  • lpfp_1
  • lpfp_2
  • lpfp_3
  • lpfp_4
  • lpfp_5
  • responsive slider
  • lpfp_7
lpfp_11 lpfp_22 lpfp_33 lpfp_44 lpfp_55 lpfp_66 lpfp_77
javascript slider by WOWSlider.com v9.0