SERVIS #4

Výměna motorového oleje a olejového filtru, kontrola úbytku oleje, výměna oleje v rozvodovce, kontrola funkce chlazení brzd, výměna krytu podvozku, kontrola úbytku kapaliny do ostřikovačů, kontrola chladící kapaliny, vypnutí PZ mlhovky, kontrola funkce LPFP..

 

Zdárně mnoho práce za nemalé peníze (14.867,- Kč), která skončila fiaskem a definitivním ukončením spolupráce s CarTec Group Ostrava.
 

Pokud bych to vzal odzadu:

  • Nízkotlaké palivové čerpadlo (LPFP) jsem podezříval již déle a to vlivem poklesu výkonu v otáčkách bez zjevné příčiny (viz., graf z motorové brzdy MAHA od Motorpower v článku dříve) - což se později potvrdilo. CarTec prohnal čerpadlo diagnostikou, kterou si s komentářem "v pořádku" naúčtoval..

  • Vypnutí PZ mlhovky jsem potřeboval kvůli nevratnému poškození patice mlhovky v nových neoriginálních zadních světlech - zákon umožňuje (a většina automobilek používá) použití pouze LZ mlhovky. CarTec si naúčtoval práci s výsledkem "nelze".

  • Kontrola chladící kapaliny odhalila poškození chladiče - pro níže uvedené důvody si CarTec naúčtoval pouze kontrolu bez výměny..

  • Kontrola úbytku kapaliny do ostřikovačů - CarTec si naúčtoval kontrolu s pravděpodobnou příčinou starého těsnění ve válci výsuvných ostřikovačů světlometů - bez řešení..

  • Výměna krytu podvozku - přišli na poškozený díl krytu podvozku poté, co jsem si stěžoval na nedefinovatelný hluk po přejetí retardéru - vyměněno, problém nevyřešen.

  • Kontrola funkce chlazení brzd - auto při brzdění v deštivém počasí silně táhlo doprava, někdy až s rizikem smyku. Dle CarTecu vše OK, naúčtovali si za práci..

  • Výměna oleje v rozvodovce - provedeno.

  • Kontrola úbytku oleje - ani se neobtěžovali hledat příčinu, poté přišlo STOP viz., níže.

  • Výměna oleje a olejového filtru - zcela zbytečné pro výše uvedený problém s úbytkem oleje. CarTec si naúčtoval tuto položku "na truc" pro možnost naúčtovat si co nejvíce kvůli událostem níže..

 

Servis měl tedy pokračování - ale jinde (viz., další článek). Do CarTec Ostrava jsem totiž auto přivezl na domluvené datum, dojednaný čas.. Poté, co jsem si dle GPS zkontroloval, že auto v servisu stojí více než 14 dní bez hnutí (!), volal jsem technikovi s žádostí o vysvětlení. A technik mi sdělil, že má nemocnou dceru, proto s ní zůstal doma - a nepředal práci na jiného technika!! Velmi nelibě jsem požádal o okamžité řešení a pro porovnání mě to motivovalo ověřit si cenu práce v autorizovaně - neautorizovaném servisu BMW SOTEA Ostrava. Když jsem zjistil, že za uvedené práce mi SOTEA za použití stejných dílů nabízí poloviční cenu, s žádostí o srovnání této ceny jsem konfrontoval vedení CarTec spolu se stížností na jejich jednání. Dostal jsem slevu 20%, což ani náznakem neodpovídalo tomu, co mi nabídla SOTEA. Požádal jsem proto o okamžité přerušení všech prací a přípravu auta tak, abych ho mohl do SOTEA Ostrava převézt. No a v mezidobí, než jsem si pro auto přijel (pár hodin), byli zaměstnanci CarTec Group Ostrava náhle taak aktivní (!), že stihli udělat spoustu zbytečné práce, včetně výměny oleje (který se musel následně v SOTEA měnit znovu - viz., další článek) jen proto, aby si mohli naúčtovat co možná nejvíce peněz. TAK SEM UŽ OPRAVDU NE!

 

Další článek

 

O značce

Značka "DD" vznikla roku 2016 spojením slov "Denis" a "Design", čteno "Denis's Design". Tento spontánní nápad vznikl jako reakce na potřebu "orazítkování" vlastních designových realizací.

Copyright © All rights reserved | This template is made with by Colorlib